Update 1 - Awesome! - Reisverslag uit Subic, Filipijnen van Peter Jan Moerman - WaarBenJij.nu Update 1 - Awesome! - Reisverslag uit Subic, Filipijnen van Peter Jan Moerman - WaarBenJij.nu

Update 1 - Awesome!

Door: Peter Jan

Blijf op de hoogte en volg Peter Jan

06 Oktober 2012 | Filipijnen, Subic

Even, na ontelbaar verzoeken (word gewaardeerd!!), een update!

Eerst de reis. Wat een eind!!!! Vliegen hier, inchecken daar, roltrap hier, immigratiedienst daar! Na zo'n 36 uur reizen mochten we eindelijk het prachtige schip enteren.

Wat heb ik nog meer gedaan! Nadat ik met mn groep had kennisgemaakt (mensen uit amerika, engeland, duitsland, zwitserland, zweden, finland, australie, polen, singapore en japan) kreeg ik te horen waar ik de komende weken mag gaan werken. (Minder gevarieerd dan ik dacht).

Vanaf toen wist ik dat ik mijn talenten in de 'galley' mocht gaan gebruiken. Dus eten koken, afwassen, nieuwe voorraad inslaan en opruimen, 'dinner watch' houden (zorgen dat alles netjes verloopt tijdens het diner). In het begin dacht ik: why me!!

Ik had stiekem gehoopt op de machinekamer.. Maar het eerste wat ik in een boek las (uit bibliotheek gehaald), is dat God ons vaak een andere afslag laat maken om ons er uiteindelijk achter te laten komen dat we andere talenten hebben (al wil ik mijn bezigheden in de keuken nog niet als talent beschouwen.. maar ik heb het wel onwijs naar mijn zin, en heb met plezier vandaag 159 eieren gebakken! (niks gaat voorbij in kleine getalen:P). Dus ik sta de toekomst met open armen tegemoet!

We hebben ook een volleybal wedstrijd gespeeld in een gevangenis dichtbij. Het was een succes. De wedstrijd hebben we miserabel verloren.. maar daarentegen konden we het Johannes evangelie uitdelen, en heb ik nog kunnen praten met ene alex die op het voorkomen van zijn rechtzaak wachtte.. Bizarre verhalen gehoord, maar een goede ervaring was het zeker!

Het regenseizoen is voorbij dus het goede weer is in aantocht!:D

Naast een wat smalbed, lage plafonds en lange werken dagen voel ik mij hier erg op mn plek. Maarrrrrr jullie worden wel gemist!!!

Ik ga nu naar bed, morgen mag ik van mn eigen gebakken eieren genieten tijdens de sunday brunch en gaan we naar de kerk.

Bedankt voor alle berichten en jullie horen weer snel van me!!

(nog geen fotos, mijn eigen account is nog niet in werking, dus ik kan alleen sites bezoek, zolang ik maar weinig mb's verbruik..)

Welterusten! (of gezien het tijdsverschil, een fijne dag!!)

  • 06 Oktober 2012 - 18:24

    David:

    Heee maat!! Eindelijk een geluid van zo ver vandaan!! Haha mooi verhaal jhr!! Zo dan dat duurde ff voordat j je kon aanmonsteren dan... die rot grenscontroles ook altijd.. altijd van die no no's aan de grens;) zoooo jij word de kranenborg onder de eierbakkers:p das mooi dan ken jij dat thuis mooi verder doen:) slaap lekker voor nu en een fijne brunch morgen!!!

    Groetjes daaf en reeg

  • 06 Oktober 2012 - 18:36

    Rienk En Mirjam:

    Hai Peet,

    Goed om wat van je te horen! Ja, dat reizen wil wat. Maar gelukkig ben je 't snel vergeten als je eenmaal op je bestemming bent.
    Succes met koken. Gelukkig ben je met kerst weer thuis, dus we verwachten wel een hoogstaand kerstdiner natuurlijk he (als je koken voor 159 man gewend bent is een stuk of 15 thus niks:)).

    Veel plezier en succes
    Be blessed!
    Rienk en Mir

  • 06 Oktober 2012 - 18:53

    Leendert:

    Hey peter,

    Leuk verslag, k hoop dat je de mensen tot zegen mag zijn. Ik draag je op. Weltrusten alvast.

    Leendert, en de groeten van mijn moeder

  • 06 Oktober 2012 - 19:19

    Nel:

    Hoi lieve Peet,

    Fijn iets van je te horen, alweer een week weg, we missen je erg, je kamer moet van David
    dicht blijven, hij wil niet steeds met de leegte ervan geconfronteerd worden. Een goede zondag
    morgen, succes met je kookkunst e.d.!

    liefs, mams.

  • 06 Oktober 2012 - 19:54

    Dirk&Corine:

    Ha Peet,

    Pfff, wat zaten wij met smart op een teken van leven te wachten! Wat super dat je het zo naar je zin hebt. Heel grappig dat je in de keuken terecht bent gekomen.... en ja, die ontmoetingen zoals in die gevangenis, daar doe je het voor!!


    Veel liefs van ons alle 5 en eet smakelijk!!

  • 07 Oktober 2012 - 12:46

    Laurens:

    Hoi Peet,

    Leuk om alles te lezen. Dat je een cateraar zou worden was wel het laatste wat we hadden verwacht,
    maar misschien toch wel leuk om te doen.
    Ik weet dat het schip al uit het dok is, maar is er al een datum bekend waarop jullie gaan varen?
    Ik hoorde van Gert Baas (een koorlid), dat zijn neef, ene Chris Nijsink ook voor een jaar aan boord is.
    Ik wens je veel sterkte en de zegen van onze God in je werk daar.

    veel succes, Pa

  • 07 Oktober 2012 - 13:44

    Karel:

    Haaa Peter Jan,

    Super te lezen! Ik heb ook gelijk zin om zoiets te gaan doen! Als je de smaak eenmaal te pakken hebt..

    Maar goed, Top dat het goed gaat en dat je je al "eigen"voelt! En ik zeg ook amen dat God omstandig heden gebruikt om je dingen te laten ontdekken en zo te groeien. Je moet er alleen wel zelf voor open staan. Fijn dat je dat dan ook doet.

    Ook heel gaaf, volley ballen met gevangenen. Maar schaam je maar niet dat je verloren hebt, doet me herinneren aan een voetbal toernooi in Roemenië. Nederlanders tegen plaatselijke gemeente, het heersende vooroordeel dat wij hun wel eens zouden leren voetballen is in de kiem gesmoord. Was wel een heerlijke les!

    Je bent geen dwaas wanneer je geeft wat je toch niet kan houden, om te ontvangen wat je niet kan verlezen!

    Ik wacht je verdere Posts af,

    Gods zegen en een hartelijke groet

    Karel

  • 08 Oktober 2012 - 10:49

    Sander:

    Hee Pj,


    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Volgens mij ben je helemaal in je element daar.
    Ik hoop dat je nog veel leuke dagen daar mag hebben en dat je er veel leuke ervaringen aan over houdt!

    Keep us posted!

  • 08 Oktober 2012 - 20:52

    Renske En Nico:

    Ha Peet!

    Fijn wat van je te kunnen lezen! toen je weg reed met de auto vertelde Ruben dat het dus 3 keer april moet worden voordat je terug komt..we hebben het hem nog maar een keer uitgelegd!
    We zijn heel benieuwd hoe het je verder vergaat in de keuken en kijken uit naar je volgenden krabbel!

    Geniet van alles en we denken aan je !

  • 12 Oktober 2012 - 21:50

    Maarten:

    Joo Peach!

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt man! Ligt het schip nog in het dok waar je het over had?
    Moet je die cabin btw met zeven andere delen? 1 bed?
    Maarre heel veel succes daar nog, en hoop dat je veel goede ervaringen zal hebben!

    Maarten

  • 13 Oktober 2012 - 08:50

    Arie Geneugelijk:

    Beste peterjan
    Leuk om je wederwaardigheden te lezen. Eieren bakken de hele dag, dat herinnert aan een glas water geven en aan, inderdaad gevangenen bezoeken in hun narigheid. Veel sterkte en plezier met dit geweldige werk.

  • 13 Oktober 2012 - 19:34

    Nazma:

    Ha Peet,
    wat een eieren man.... Waren ze gelukt?
    en wat een ervaringen doe je daar op he?? allelei verhalen van mensen enz..
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!!
    Liefs naz en fam.. we bidden dat je een goede en gezegende tijd mag hebben...

  • 13 Oktober 2012 - 19:37

    Nazma:

    Trouwens mooie foto's. doet mij ook een beetje aan Bangladesh lijken,..(ben er nooit geweest hoor!!maar wel foto's gezien!)

  • 13 Oktober 2012 - 19:37

    Nazma:

    Trouwens mooie foto's. doet mij ook een beetje aan Bangladesh lijken,..(ben er nooit geweest hoor!!maar wel foto's gezien!)

  • 16 Oktober 2012 - 15:20

    Marjolein:

    Leuk om te lezen hoe het daar gaat! Tjonge, respect hoor voor je taak en al die eieren ;)
    Goede tijd gewenst en ik zal zeker proberen af en toe eens wat te lezen!
    Groetjes, ook van de rest van de familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter Jan

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 10374

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 15 December 2012

LOGOS HOPE

Landen bezocht: