Day one - Op naar de Fillipijnen! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Peter Jan Moerman - WaarBenJij.nu Day one - Op naar de Fillipijnen! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Peter Jan Moerman - WaarBenJij.nu

Day one - Op naar de Fillipijnen!

Door: Peter Jan

Blijf op de hoogte en volg Peter Jan

29 September 2012 | Nederland, Schiphol

Mijn eerste blog... slik..

Vandaag is de dag dat mijn reis begint!
Tas ingepakt? (wat een vreselijk werk) check..
Motivatie: check, check. check!!
Afscheid nemen familie & vrienden: in process..
Tickets: check
inentingen: check (4 prikken zijn meer dan genoeg in ieder geval.)
andere dingen? : check (hoop ik)

Over 3 uurtjes stap ik de auto in, om zo (onder escort van mn familie natuurlijk) naar schiphol te gaan! Het moeilijke moment van afscheid even doorstaan.. op naar de douane zodat alles nog een keer gecheckt kan worden. (niet om te checken of ik nog wat vergeten ben, maar meer om te zorgen dat ik geen rare dingen meeneem aan boord..)
En dan vliegen maar! niet even, nee gelijk een volle 10 uur om daarna in het bruisende Bangkok uit te stappen.
Omdat de volgende kist naar de Fillipijnen pas 8 a 9 uur later het luchtruim kiest, mag ik eerst een heerlijk dagdeel besteden in bangkok zelf!

Daarna even cambodja en vietnam uit de lucht bekijken (dichterbij kom ik niet..) om daarna de Fillipijnen te betreden om zo me bij de bemanning van de LOGOS HOPE te voegen!!

Zo klinkt het allemaal erg makkelijk, en ik hoop dat het ook zo verloopt.
Maar bij mn volgende blog zullen jullie pas zien of het inderdaad ook zo 'rozengeur en manenschijnig' is verlopen.

Nogmaals allemaal bedankt voor de steun! Maakt afscheid wat lastiger, maar liever zo dan andersom;)

Ik zou zeggen: stay tuned!! PJ has left the building!

• 29 September 2012 - 13:51

Rienk En Mirjam:

Good luck dude... save trip en veel succes en plezier daar!

• 29 September 2012 - 19:11

Jan Vonk Noordegraaf:

heel veel succes, en een goede reis toegewenst.

fam J.P. Vonk Noordegraaf

• 29 September 2012 - 19:27

Peter En Francina Molenaar:

Een hele goede reis! En je weet het: stiekem zijn we gewoon een beetje jaloers op je ;-)

Groetjes Peter en Francina

• 29 September 2012 - 19:53

Jaco:

Goede reis toegewenst!
    Geniet ervan.

Jaco en Gerdien

• 30 September 2012 - 20:49

David:

Maat!!! ik heb je inmiddels alweer een aantal x geappt maar je hebt nog geen wi-fi duhu...
    Hoop dat je je eerste vlucht goed ben doorgekomen...
    Enjoy BANGKOK.... en zorg ervoor dat BANGK0K je niet te pakken krijgt ( The Hangover)

We denken aan je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps: moet ik al die films in me remi gaan checken KAK

xxx

• 03 Oktober 2012 - 19:24

Regi:

Peach !!

Hoest met je dan??
    We zijn zooooooooooo benieuwd naar je eerste dagen.
    We denken veel aan je en hopen snel, rozengeurig en maneschijnig van je te horen!

Veel liefs,

Dave & Reeg

• 03 Oktober 2012 - 19:31

Nazma:

Lieve Peet,
    Veel succes in de Filipijnen, ik ben benieuwd hoe je het maakt.. groetjes Nazma en fam....

• 04 Oktober 2012 - 22:19

Hurm (en De Rest):

Dag lieve Pietsje,

Daar ga je dan met het vliegtuig, niet op je fietsje.
    Doe voorzichtig, geniet voor tien, we willen alle foto's zien.
    Dit is alvast jou eigen rijm, dan is dat niet meer een geheim.
    Want evenals de Piets is de Sint, al op reis geslagen, lieve kind.
    Zijn schimmel is zo oud en wee, dat duurt nog wel een maand of twee!
    Wees dan maar braaf, guitig ventje, dan krijg je wellicht een mooi presentje.

Liefs,

Hurm, Drees en Timmie

(P.s.: Dit is om alvast in de Sinterklaasstemming te komen voor als je weer terug bent ;) duurt alleen misschien even. Als je braaf bent krijg je de volgende keer een Fillipijnenrijm :D)