Update 4 - HHHH - prison - Hongkong? - Reisverslag uit Subic, Filipijnen van Peter Jan Moerman - WaarBenJij.nu Update 4 - HHHH - prison - Hongkong? - Reisverslag uit Subic, Filipijnen van Peter Jan Moerman - WaarBenJij.nu

Update 4 - HHHH - prison - Hongkong?

Blijf op de hoogte en volg Peter Jan

12 November 2012 | Filipijnen, Subic

Nog 1 maand te gaan! Een worsteling vind plaats in me hoofd! Enerzijds mis ik mijn familie en vrienden als geen ander, maar baal ik er ook van dat mijn tijd op het schip voor mijn neus voorbij vliegt.

Eerst even over de laatste ministry day van afgelopen dinsdag. Deze keer gingen we naar een ziekenhuis om de christelijke organisatie HHHH (Helping Hands, Healing Hearts) bij te staan. Eerst kregen we een rondleiding door het ziekenhuis. Wat een onwijs contrast vergeleken met de smetteloze witte zalen in nederland, want wat we daar zagen was verre van wit, eerder afgebladerde vale muren, gescheurde matrassen en oude apparatuur. Als verfrissende compensatie was daar de hartelijkheid en openheid van zowel het ziekenhuispersoneel als de HHHH mensen. Wij kregen de kans om het drama ' the sticky chair' uit voeren (een drama waarin ik vastgeplakt zit aan een pas geverfde stoel (zonde) en uiteindelijk door gebed bevrijd word). Daarna zongen en dansden we wat. We mochten het verhaal van de verloren zoon vertellen. Uiteindelijk hebben we de kinderen vermaakt met ballonkunsten en facepainting. Het was een indrukwekkende, warme, mooie en zeker gezegende dag.

Vrijdag avond ben ik meegegaan naar de gevangenis om (voor mij de tweede keer) volleybal te spelen. Wonder boven wonder had het team, waarin ik een nietige kleine maar een zeker niet onbelangrijke rol mocht spelen, de wedstrijd gewonnen. In de tijd dat de vrouwen gingen spelen, kregen wij de kans om met de inmates te praten. Het mooie was dat we uiteindeiljk de kans kregen om te bidden voor hen. Opnieuw een hele mooie avond!

Ook deze week heb ik de galley kunnen overleven. Het ging mensen zelfs opvallen dat elke keer als het pizza dag was, ik foodwatch had. Dus bij de foodline staan en zorgen dat de pizza's op tijd aangevuld worden. Bij pizza's betekend dat rennen, rennen, rennen en af en toe ... rennen.. Maar naast het opbouwen van een goede conditie geniet ik er ook nog van!!

Toch wordt de kans dat ik Hong Kong met het schip zal bezoeken kleiner en kleiner. De vertrekdatum van het schip is nu geschat op 11 december, dat betekend dat, als alles meezit tijdens de reis, we 14 december arriveren in de haven van Hong Kong. Maar mijn vlucht staat heel toevallig ook geboekt op de 14e.. Niks is nog 100% duidelijk, dus tot die tijd geniet ik van mijn tijd op schip en laat ik het regelen van extra transport, indien nodig, over aan de mensen die er daarwerkelijk verstand van hebben. Dit werdt mij in ieder geval geadviseerd, dus dat doen we dan ook!

Tot mijn schaamte heb ik nog helemaal geen foto's laten zien van de binnenkant van het schip. Dus na aandringen van broerlief ben ik driftig rond gaan rennen in schip met de camera in de aanslag. Dus ook deze foto's zullen weldra verschijnen.

Ook deze keer wil ik allen bedanken voor de steun die ik ontvang van deze en genen in het geliefde Holland!

groeten uit nog steeds de filipijnen!!!

  • 12 November 2012 - 09:05

    Corine:

    Ha die Peet!
    Wat een mooi verhaal over dat ziekenhuis en idd wat een contrast met onze ziekenhuizen maar ik denk dat wij hier heel wat van hen kunnen leren als het over naastenliefde gaat!!
    Geweldig dat je nu ook wat dichter bij de mensen in die gevangenis kon komen om met hen te bidden, het belangrijkste wat je kon doen!
    Ik zou best een vliegje aan het plafond willen zijn om jou met die pizza's rond te zien rennen...... en we wachten met spanning op de foto's van het schip (nou ja, vooral de mannen hier in huis dan..)
    Geniet van je laatste maand en we bidden voor je!
    Liefs, Dirk, Corine, Martien, Laurens en Lianne

  • 12 November 2012 - 19:09

    Renske En Nico:

    Ha Peet,

    Niet te bevatten wat je allemaal in zo,n toch wel korte tijd meemaakt. Waar hebben we het hier soms dan over?!
    Erg benieuwd naar de foto's van het schip en misschien wel meer;). De boys hier hebben elke avond in elk geval hetzelfde antwoord op onze vraag waar we nog voor kunnen bidden; ome Peet natuurlijk !

    Veel liefs van ons allemaal!

  • 12 November 2012 - 21:24

    Piet Hopman:

    Hoi Peter Jan, Wat leuk om jouw brieven en ervaringen te lezen. Het moet echt onvergetelijk zijn. Wat een voorrecht dat je dit allemaal mee mag maken.
    Weet dat God alle dingen doet meewerken ten goede voor degenen die Hem liefhebben.
    Nog een goede tijd en een behouden terugkeer.

    Hartelijke groet ook van Tineke.

  • 12 November 2012 - 21:24

    Piet Hopman:

    Hoi Peter Jan, Wat leuk om jouw brieven en ervaringen te lezen. Het moet echt onvergetelijk zijn. Wat een voorrecht dat je dit allemaal mee mag maken.
    Weet dat God alle dingen doet meewerken ten goede voor degenen die Hem liefhebben.
    Nog een goede tijd en een behouden terugkeer.

    Hartelijke groet ook van Tineke.

  • 12 November 2012 - 21:24

    Piet Hopman:

    Hoi Peter Jan, Wat leuk om jouw brieven en ervaringen te lezen. Het moet echt onvergetelijk zijn. Wat een voorrecht dat je dit allemaal mee mag maken.
    Weet dat God alle dingen doet meewerken ten goede voor degenen die Hem liefhebben.
    Nog een goede tijd en een behouden terugkeer.

    Hartelijke groet ook van Tineke.

  • 12 November 2012 - 21:36

    Hans:

    Hey PJ,

    Keep up the good work! ;-)

    Grts, Hans

  • 12 November 2012 - 22:40

    Ome Karel & Tante Nel:

    Hallo Peter-jan,

    Wat een belevenissen allemaal, logisch dat je tijd voorbij vliegt.
    we snappen het helemaal, die twee kanten waarover je schrijft.
    het verlangen naar huis maar ook het willen blijlven.

    Gods zegen in alles en Zijn nabijheid toegewenst

    Hartelijke groet

    Ome Karel en tante Nel

  • 13 November 2012 - 08:42

    Mirjam:

    Ha peet,

    Proef ik daar een tikkeltje heimwee...??
    Snap ik;) Maar volgens mij heb je daar amper tijd voor.
    We beseffen hier vaak niet hoe goed we het hebben, als je kijkt naar wat er daar voor medische mogelijkheden zijn... En iksoms maar klagen over dat Ysselland...
    Jammer dat HongKong misschien voorbij gaat, maar toch al heel wat meegemaakt!
    We denken aan je, en veel plezier en sterkte maar weer.
    Je bent in onze gebeden broer.

    xx Mirjam

  • 13 November 2012 - 19:10

    Peter En Francina:

    Ha Peter-Jan,

    Wat een belevenissen weer. We lezen ze met veel genoegen. Geweldig om als instrument van Hem te mogen werken. Nog een gezegende tijd daar. En vooral: geniet ervan!!!

    Groet,
    P&F

  • 13 November 2012 - 21:07

    Gerbrand Van Zwienen:

    Beste Peter Jan,

    Mooi om zo je belevenissen te lezen. Als je straks weer terug bent in Nederland zal je weer extra kunnen waarderen hoe ontzettend goed we het hier hebben.
    Veel plezier, maar bovenal veel wijsheid, sterkte en de zegen van God toegewenst!

    Gerbrand.

  • 14 November 2012 - 15:56

    David:

    Heee broeder van dezelfde moeder!!!!!! Dan zeuren wij over de ziektekostenpremie hier... nou dat haal je nietin je hoofd als je dat gezien hebt heej! !! Heee waarbij die fotooooos; ) haha...
    MIs je elke dag maar Heb je gister echt gemist...t he machine gun preacher met Tim gekeken... geniale film allereerst ..onze Gerard zet ff een prestatie neer van jewelste... maar dr zijn vast dingen waarin jij jezelf gaat herkennen... met betrekking tot je reis dan...

    Heee maat!!!! Denk aan je jonge!!!!

    Hug
    X


  • 15 November 2012 - 20:20

    Martijn En Janneke:

    Hoi Peter,
    Zit net even je foto's te bekijken, het is niet zomaar groot, maar wel heel groot. Wat een werk om dat allemaal netjes schoon te houden zeg. Veel zegen toegewenst in de laatste weken.
    Groet Martijn en Janneke

  • 17 November 2012 - 20:14

    Laurens:

    hallo peter-jan

    hoe gaat het met jouw?
    waarom moet jij bevruchten eieren eten?
    jammer dat je sinterklaas mist.
    alleen hoe voelt alleen op een schip?




    groote groet! laurens.

  • 17 November 2012 - 21:28

    Dirk:

    Hoi Peter-Jan,

    Je hebt weer een enerverende week gehad! Leuk om te lezen waar je zoal komt en mooi wat je allemaal doet/ontmoet. Het soap-gehalte van je verslagen is trouwens nogal laag (ik mag aannemen dat 50% van de bemanning toch vrouwelijk is....), maar dat horen we wel als je thuis bent... Hopelijk kun je toch nog mee naar Hongkong. 'k Ben trouwens wel jaloers op die friteuses van jullie, maar helaas .... pas jarig geweest.

    Groet en het beste. Zegen op jullie werk gewenst.

    Dirk

  • 18 November 2012 - 21:05

    Tim Fransen:

    Hey peach, hier nog een korte support van uit je roots! Het is super tof en goed werk wat je daar doet! Zeker zal jouw aanwezigheid wat losmaken zoals je bij ons al jaren doet! Keep up the good Work! Natuurlijk missen we je hier en ben nu al benieuwd naar de levendige verwoording van belevenissen! Hopen dat je nog even naar honkkong mag! Groeten!!

  • 20 November 2012 - 15:34

    Carlien De Jong:

    Hoi Peter Jan,

    Wat mooi dat je dit mag doen, onvergetelijk. En wat een keuken, nu krijgen we er een beetje beeld van.
    Voor de laatste weken wensen we je dit lied toe:

    Zegen hem Algoede,
    neem hem in Uw hoede,
    en verhef Uw aangezicht
    over hem en geef hem licht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter Jan

Actief sinds 31 Juli 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 10383

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 15 December 2012

LOGOS HOPE

Landen bezocht: